Utazási élménybeszámoló

EGYIPTOM - ÚTIBESZÁMOLÓ ÉS HASZNOS INFÓK - SHARM EL SHEIKH

EGYIPTOM

Mi szűk két hetet  töltöttünk Egyiptomban a Hilton Sharm Dreams Resortban.
Elég részletes beszámolóval készültem, nekünk ez volt az első utunk (Egyiptomba / Eu-n kívül / All Inclusive ellátással) és nekem nagyon sokat segítettek előtte a hasonló részletes beszámolók. Remélem ez is hasznos lesz számotokra! :)

UTAZÁS

Mi a szállást a Fireflies irodán keresztül foglaltuk. A gépünk Flypegasus volt.
A repülő 13:15kor indult, 16:20-ra értünk Isztambulba. Innen csak 23:50-kor indult tovább a gépünk Sharm el Sheikh-re, szóval itt várt ránk egy laza 7 órás várakozás. Hát ez a része rosszabb volt, mint vártam. :D
Még nem repültünk sokszor, szóval jó gyerekek módjára bementünk hamar a helyünkre'.
Hiba volt. Itt totál káosz volt. Vizet pedig nem találtunk csak 1000 forintért! Igen. A fél litereset. Duty Free-ben pl 1,5 euro volt, de nem tudtunk euroval fizetni, váltani a reptér területén senki nem váltott eurot, csak török lírát és a 1,5 euró ott valamiért egyenlő 10 tl-al, szóval ezer forinttal. Ezt én nem is értem, a helyi pénzel ennyivel drágább? Ha valaki tud erről többet kérlek magyarázza el :D
Helyet alig találtunk ahol le tudtunk volna ülni, sokan ültek/feküdtek a földön is. Végül el tudtunk helyezkedni, bebugyoláltuk magunkat (nagyon hideg volt az üléses részeknél, mi sapka sálban ültünk! ) majd próbáltuk elütni az időt és közben nem szomjan halni. :D

Isztambul

TIPP:* Ha Isztambuli átszállással mentek, akkor mindenképp legyen nálatok euró! Meg meleg ruha.. :D
* Visszafelé is benéztük, mert átszállásnál rögtön a benti' részre keveredtünk. Ilyenkor érdemesebb még az Egyiptomi reptéren megvenni az innivalót, ott sokkal olcsóbb mint az Isztambuliban, és azt beviheted a várakozós részre. :)

ÉRKEZÉS, NETKÁRTYA, PÉNZVÁLTÁS

Kb hajnali fél 2-re érkeztünk meg Sharm el Sehikhre, Egyiptom végre! :)
Ahogy kiszálltunk a gépből, rögtön megcsapott minket a selymes meleg levegő, imádtam!
A reptéren rajtunk kívül nem volt senki, így nagyon gyorsan lepörgött minden.
Először kérni kellett egy vízum lapot, majd kitölteni. Nekünk Only Sinai vízum kellett csak, mivel nem hagytuk el a Sinai félszigetet. Ez ingyenes, és ebben az esetben nem kell beállni a pecsétes sorba (mondták, miután sorra kerültünk :D ).
Az ellenőrzésen elveszik ezt a lapot és csak egy pecsétet raknak a vízumodba. ( Én először nagyon nem értettem, hogy miért nem adja vissza a vízumomat. De dont fos, ez így oké. :D )

Utána még gyorsan" elintéztük a netkártyát. Mi az etisaslatot választottuk, az tűnt a legkedvezőbbnek. Az áraik:

Egyiptom - etisalat

Itt egy csomó időt elszarakodtunk a pénzváltással. A pénzváltógépben már nem volt pénz, boltosok közül senki nem tudott váltani, szóval a bátyámnak vissza kellett mennie külön emberrel, jegyzőkönyvezve a bankba felváltani a dodónkat.
Mi 3db 10GB-os kártyát vettünk (mindegyik pultnál 10Gb volt a legkisebb ).
Az egyik kártyát beaktiválta a srác, a másikat közben beaktiváltam én, a harmadikat mondtam hogy majd megcsinálom, mert már menni kellett a transferhez. Nyilván az az egy kártya nem működött. :D
A 10GB nekünk bőven elég volt, kb 6GB fogyott el, úgy hogy meg is volt osztva a kártya a harmadik telóval.
TIPP:
*Legyen nálatok 'kis' pénz, amit nem kell váltani! (Ez nem csak a netkártyára, a fizetős vízumra is vonatkozik!)
* Várjátok meg a pultnál, hogy az összes kártya működik-e, komaptibilis-e a telefonnal. :)

A transfert mi a GetTransfer cégen keresztül rendeltük még itthonról.
02:30-ra hívtuk, 02:50re jutottunk ki, nem láttuk sehol. Whatsupon keresztül írtunk nekik, kb 1 perc múlva meg is találtuk egymást. :)
És jeee végre indulhattunk a szállodába Egyiptom pálmafás utain. :)
Az autó szuper volt, a sofőr kedves. Hazafelé is vele mentünk. Egy nappal indulás előtt írt hogy minden rendben-e, aznap este is ott volt időben és mentünk is.
A transfer ára:  36$ (11.000 ft.-) volt oda-vissza,
Érdekesség: Mikor leszálltunk és indultunk a szállóba csöpögött az eső! :)

SZÁLLÓ

A szállónk a Hilton Sharm Dreams Resort volt, mi imádtuk! Tökéletesen meg voltunk elégedve mindennel. Persze azért lenne amibe bele lehetne kötni, de nekünk ez akkora luxus volt így is, hogy egyszerűen nem tudunk. :D
Erről most nem írok többet, de ha érdekel a szálló itt van egy külön részletes beszámoló arról is:
SHARM DREAMS RESORT SZÁLLODA BEMUTATÁSA

Egyiptom - Sharm Dreams Resort

PROGRAMOK

Mi az időnk nagy részét a vízben töltöttük, hihetetlen amiket ott láttunk!
Sokat olvastam, hogy ha valaki egyszer elmegy Egyiptomba, akkor vagy megutálja vagy utána visszajár állandóan. Nekem amióta hazajöttünk csak Egyiptom jár a fejemben, állandóan erről olvasok, repjegyeket és programokat nézek... Azt hiszem eldőlt én melyik csoportba tartozom. :D

Snorkel

Szóval a tenger és az élővilága teljesen lenyűgözött minket! Mi egyszer vettünk részt fakultatív programon, ami egy egy napos snorkelezés volt a Tiran szigeteki zátonyoknál. BEST DAY OF MY LIFE! ❤
Mi a Diving Pro-val mentünk, ami a legjobb döntés volt! Szívből ajánlom nektek Zolit és Szilvit, akik csodás emberek, és mi 100%-ig biztonságban éreztük magunkat mellettük. (pedig mind kettőnkben volt előtte nem kis félelem)
Erről a programról itt olvashattok részletesebben:
SNORKELEZÉS A DIVING PRO CSAPATÁVAL

Egyiptom - snorkel

Farsha Cafe

Ezen kívül a Farsha Café volt még amit meglátogattunk, ami előlépett a legkedvencebb kávézó/teázó/éttermemmé. :D Ez a hely egy csoda! Annyira jó hangulata volt az egésznek, hogy azt nem tudom leírni. ♥ Az egész hely a sziklába van vájva és hatalmas! Ha lenéztek a tetejéről, még lent a parton is látni a párnákat. Szemben pedig a tenger nyújtja a csodás kilátást. Tele van minden, kanapékkal, párnákkal, rengeteg fénnyel. Akárhova nézel mindenhol észreveszel valami különlegességet, egy faragott ajtót, egy régi motort, egy különleges lámpást, egy kis faragott szobrot..

Egyiptom - Farsha Cafe

Mi itt néztük meg a naplementét és utána is még órákig elvoltunk. Érkezéskor mindenki kapott egy kis tál gyümölcsöt, ezen kívül teát rendeltünk és egy darab vizipipát, ami az egész ott töltött időre elég volt. Egy srác, kb 20 percenként jött és megcsinálta a szenet a pipán, plusz megnézte hogy jön-e belőle minden úgy ahogy kell. Így legalább 3 órán keresztül szívtuk azt az egy szem pipát. Ez lehet csak nekem ilyen nagy szó, de én az itthoni teázókban max fél-1 órás kapacitással találkoztam eddig. :D
Sajnálom, hogy csak az utazásunk vége felé mentünk ide, különben biztos vissza mentünk volna még 1-2 estén. :)

Árak: Teák: 30-50EGP, Vizipipa 40-70EGP
Taxi: A hotelunktől 50EGP-ért (~900ft.-) mentünk. (kb 15p)
Tipp: Mi 16:20 körül érkeztünk meg, ami tökéletes időzítésnek bizonyult. Ekkor még volt sok hely, ráadásul tudtunk úgy ülni hogy belássunk mindent, a tengert és a helyet is. 5 óra körül már teljesen tömve volt a kávézó, szóval érdemes korábban odaérni. :)

Egyiptom - Farsha Cafe

Shopping Mall / Genena City

Ez a Naama Bay-es bazáros rész. Ide elég sokszor kimentünk, ez tőlünk kb 10perc sétára volt. Hát el tudtam volna költeni itt az összes pénzem. :D
Rengeteg csodacucc volt, nekem a kedvenceim a mindenféle lógós díszek, lámpák és a teák voltak.
Fel kell készülni, hogy alkudni és beszélni kell. Ahogy végig sétálsz a bazárokon, minden egyes boltból megszólítanak. Az egyik állandó a : "Hello, Where are you from? " és ha válaszolsz véged, visz is be a kis boltocskájába. :D
Mi így kerültünk be egy fura helyre a legelső látogatásunk alkalmával. Éppenhogy betettük a lábunkat a Shopping Mall főútjára, rögtön le is szólított minket egy jófej srác, majd pár perc múlva azt vettük észre, hogy már az ott álló épületben követjük őt, egy hátul lévő kis szobába hogy írjunk az emlékkönyvébe. Nem is értem. :D :D
Végül kiderült, hogy egy kis parfümös / krémes /illatosítós üzlete volt, amilyenben aztán még sokszor voltunk. Ha bemész egy ilyenbe, alap hogy megkínálnak valamivel, teával, kólával, amit kérsz. Aztán beszélgettek veled sokat, majd elkezdik nyomni a beszámolókat a portékájukról. Őszintén szólva mi ezeket mindig nagyon élveztük, az ilyen boltokban voltak a legjobb beszélgetéseink a helyiekkel. Volt olyan hogy úgy mentünk be, hogy nincs nálunk semmi pénz, olyan is hogy vettünk a végén egy pici üveggel valamelyik termékből, de mindig ugyanolyan kedvesek voltak. Plusz azok a kis üvegcsék, meg illatok..olyan mese érzetet keltett az egész. ♥

Én magamon úgy vettem észre, hogy a  bazáros részhez azért kell egy hangulat. Volt hogy úgy mentünk be, hogy élveztem minden percét, de volt olyan is hogy már alig vártam hogy kiérjünk a végére és ne szóljon hozzám senki. :D

TIPP: Ha határozott vagy, akkor nem lesz para. Értik a nemet, és utána se lesznek bunkók. De ha éreznek akár egy kicsi megingást is, akkor nincs menekvés! :D

Egyiptom - Genena City

KÖZLEKEDÉS

Mi közlekedésre főleg a lábainkat használtuk. De amúgy volt rengeteeeeg taxi és busz. Ezt a rengeteg taxit úgy képzeljétek el, hogy első nap mikor próbáltunk átmenni az úton, ott álltunk egy csomó ideig és nem értettük mi van, mert mindenki dudálgatott. Aztán mint kiderült azok taxik voltak, és a duda itt annyit jelentett hogy "hahó itt vagyok, pattanj be!" Rengeteg taxi van, és akárhányszor elmegy melletted egy, dudál. (És általában ki is szól, hogy "taxi?")  De ezenkívül itt a dudát használják arra is, hogy "itt vagyok", "megállok", "jövök", "állj félre", mindenre. Egyik kint élő csajszi mondta, hogy az Egyiptomiaknak sokkal fontosabb hogy működjön a duda mint mondjuk a világítás. :D
Az úton átmenés is elég kaotikus. Ahol mi voltunk, ott egy négysávos út volt lámpával. A lámpa senkit nem érdekel, ne nyomkodjátok felesleges. Kifogod a lukat', elindulsz. Ez a taktika :D Mi az első pár napban mindig megvártunk míg valaki átkelt és hozzá csatlakoztunk, a nagy bátrak! :D :D Meg kell szokni, de pár nap után már átcaplattunk mi is simán.
Taxival mi kétszer mentünk, akkor rendben volt minden. :)
TIPP: *Mindig! még beszállás előtt tisztázzátok le, hogy mennyi az út, az milyen pénznemben, és hány főre.
* Illetve nem árt tisztában lenni nagyjából az árakkal, a mi utunkra 100-150EGP-től kezdték el mondani az árakat, amire én igazából simán ráokéztam volna, de Szilvi, aki kint él mondta, hogy  max 50-nek kell, hogy legyen. (Le is vittük addig! :D )

Ezen kívül busz volt még, ezeket akárhol le lehetett inteni és felszállni rájuk. Mi sajnos most nem utaztunk busszal, így erről többet nem tudok mondani.

Egyiptom - taxi, ,busz

PÉNZVÁLTÁS

Nálunk egyiptomi font és dollár volt. Főleg EGP-vel fizettünk, kb csak a szállást és a netkártyát fizettük dollárral.
Viszont lehetett volna azzal is, a bazárosok ha megkérdeztünk valamit, hogy mennyibe kerül rögtön azt kérdezték: euróban, dollárban vagy egyiptomi fontban?
Ezen kívül nálunk a revolut kártyánk volt, amin volt forint, dollár és euró is. Ezzel, a szálloda előtti autómatából 0ft-ért tudtunk felvenni EGP-t pénzt.
TIPP: a bazároknál érdemesebb dollárral fizetni mint euróval, sok helyen ami 1 dollár, az 1 euró is.

BIZTOSÍTÁS

Sikerült 2 szuper biztosítót találnunk (nekem külön biztosítás kellett).  A mapfre-t sok helyen olvastam, hogy a legjobb, a mondial pedig azért volt jó, mert nekem azon a héten pont nem volt TB-m, és ezt így is meglehetett kötni (itt korhatás sincs, ha jól tudom!). Mindkettőt felhívtuk az utazás előtt, mondták hogy nyugodtan menjünk a szálloda orvosához ha gond van, vagy ami a legközelebb van. (sok biztosítós ügynél olvastam, hogy pl. a szálloda orvosa nincs benne, és telefonálgatni kell ha valami történik, hogy hova lehet menni.)

FÁRAÓ ÁTKA

A fáraó átka, avagy az egyiptomi hasimasi. Az örök kérdés és félelem.
Én erről is nagyon sokat olvastam, a konklúzió: Ne igyál a csapvízből. Ne moss fogat csapvízzel. Ne zabálj. Utazás előtt kb két héttel kezdj probiotikum kúrát. Kint is szedj probiotikumot. Igyál citromos vizet, kólát, szedj grapefruit cseppet. Ne egyél salátát, gyümölcsöt (csapvízzel mossák). Ne kérj jégkockát az italodba (ha csapvízből készül). Legyen nálad Antinal!  Ha mégis rádtörne a gyomorbaj, az itthoni gyógyszerek nem érnek semmit kint. Ha érzed hogy valami nem oké (nem csak a szokásos szállodai többetettélakelleténél) akkor mehet az Antinal. Gond esetén első nap 4 óránként 2, utána napi 2 szem. Ha mégis eljutnál a hányásig azonnal orvoshoz menni! Vagy kapsz bogyót, vagy 2 óra infuziót (kiszáradásra) aztán semmi bajod. Sokan írták  pálinkára, hogy étkezések előtt elhagyhatatlan, sokan azt, hogy ez csak placebo.
Viszont, én ahogy néztem elég random a dolog. Van aki csinál mindent mégis elkapja, van aki semmit még sincs semmi baja.
Amit én csináltam: kint szedtem probiotikumot, grapefruit cseppet, nem ittam csapvizet, fogat se mostam vele. Kólát ittam napi egyszer, sokszor nyomtam citromot is az italomba.
Amit nem: Én nem bírtam ki, hogy ne egyek salátát és gyümölcsöt, szóval az volt minden nap. Jégkockát is sokszor kértem.
Végeredmény': Én és Anyu bekaptuk az utolsó napra. Volt egy borzasztó napunk, és egy jó szar hazautazásunk. Azonnal elkezdtük szedni az Antinalt, 1 nap alatt lepörgött az egész.
Bátyámnak viszont nem lett semmi baja, pedig gyenge gyomrú és magasan ő ette közülünk a legtöbbet. Mondom én, tök random. :D

KEDVENCEK

Az abszolút mindent vivő élmény a snorkelezés volt. Egyszerűen imádtam, és elég sok tervet és célt is hozott az életembe.
A másik a Farsha Café, ami kihagyhatatlan ha Sharmon jártok.
A harmadik... a negyedik...igazából felsorolhatnám minden napunkat, a szállodát, a tengerpartot, a bazárokat, IMÁDLAK SHARM! ❤❤❤

Egyiptom

Minket Egyiptom teljesen elvarázsolt. ♥ Már tervezzük a következő utunkat, legközelebb megpróbáljuk egy egészen más arcát megismerni Egyiptomnak. (Azt hiszem van még sok-sok, ami felfedezésre vár ^^)

Remélem hasznos volt ez a beszámoló, álljon még itt a végére egy utolsó TIPP ha Egyiptomba mentek:
* Vigyetek magatokkal! :D

Hasznos linkek:

Szállásfoglalás:https://travelution.me/jambor.orsi
Repjegy: https://www.flypgs.com/en
Transzfer cég: https://gettransfer.com/hu
DivingPro: https://divingpro.hu/
Sok sok hasznos infóért:  Facebook - ♥ Egyiptom ♥ csoport!!
Biztosítók: Mapfre: https://mapfre-asistencia.hu/                  Mondial:https://www.mondial-assistance.hu/
Revolut: https://www.revolut.com/

Értékeld a bejegyzést

Értékeléshez be kell jelentkezni.