Utazási élménybeszámoló

A mosoly országának nevezett THAIFÖLD EZER ARCA

A mosoly országának nevezett THAIFÖLD EZER ARCA-

Bangkok és Krabi felderítése tíz nap alatt

Thaiföld

Melyik ország lett Délkelet- Ázsia expresszünk első állomása, miért és hogyan repültünk ide? Igazából nem az számít, hogy hová utazunk, mikor, vagy mennyi időre, hanem az érzés, amit átélünk utazás közben. Utunk ezúttal a Távol- Kelet egyik gyöngyszemére vezetett, a népszerű és felkapott turistaparadicsomba, a legszebb tengerpartok és a buddhizmus hazájába, Thaiföldre. Ki ne vágyna ide? Nekünk ez a sokoldalú hely rég kitűzött célpontunk volt. Körbejártuk a fővárost és Krabi szigetét is. Mit láttunk  itt?

BANGKOK- a buddhizmus thai fővárosa, a kultúra és az építészet találkozásának színtere

Sukosol Hotel Bangkok *****

A Sukosol Hotel Bangkok***** elnevezésű fényűző szállodában szálltunk meg. Késő délután érkeztünk meg a szállodába, de vacsora után mi nem pihenni indultunk, hanem megvizsgáltuk a főváros éjszakai oldalát is, ebben Badár Sándor művész barátunk volt a segítségünkre. Tuk-tukkal a Bayoke Sky Tower felé vettük az irányt. A tuk- tukot mindenféleképpen ki kell próbálni, mivel ezzel az egyébként kényelmesnek nem nevezhető járművel az utazás nem hétköznapi élményt nyújt. Bangkokban este is fülledt hőség és bűzös csatornaszag uralkodik. Óriási dugók vannak mindenfelé és őrülten száguldozó sofőrök szállítanak a tuk- tukkal. Utazás közben élvezhettük a zajos, színes és szemetes város egyedülálló éjszakai fényeit, pont ettől volt olyan különleges. A Bayoke Sky Tower forgó kilátójából beláttuk az egész világító várost. Itt a sky barból is gyönyörű volt a panoráma. Ezt követően szétnéztünk az éjszakai piacon is, ahol aztán mindent árusítanak. Na aki itt elkeveredik a tömegben, az szerintem többet az életbe nem kerül elő, annyira zsúfolt a környék. Addig nézelődtünk a night market- en, hogy sikerült megéhezni, így másodszor is kellett vacsorázni, ezért betértünk falatozni egy helyi “kis büdös” étterembe (mi így hívtuk), ami elég bizarr hely, de mégis jól főznek és jó hangulatban történik a kiszolgálás is. Csak jó lehetett, ha még háromszor is visszajöttünk ugyanide enni, nem igaz? Sanyi azt mondta a pincérnőnek, hogyha szalmonella nincs az ételbe, akkor le se tegye! (Egyébként tényeg finom volt a vacsi!)

Bangkoki utcakép, tuk-tuk

Másnap kipróbáltuk a talpmasszázst is, ez páratlan élményt nyújt, nagyon kellemes és jópofák a masszőrök is. Egyébkét Bangkokban csak egyszer voltunk talpmasszázson, de annyira megtetszett, hogy amikor átrepültünk Krabira, ott minden nap igénybe vettük ezt a szoláltatást. Ezt is mindenféleképpen érdemes kipróbálni, a szalonok mindenhol egymást érik, bőven van választék, nem kell várakozni. Több, mint egy óra hosszáig tart és nagyon egészséges.

Természetesen, ha már Bangkokban jártunk, nem lehetett kihagyni a buddhizmus tekintélyes, jól megbecsült kincseit sem. A Traimit templomban található az óriási Arany Buddha szobor, ezt sajnos nem sikerült megcsodálni, mert pont akkor volt ott vendégségben az uralkodó család, ezért nem engedtek be turistákat a templomba, de a családot jól megnéztük magunknak a templom előtt. Szerencsére meglátogattuk a főváros páratlan nemzeti értékeit, a Királyi Palotát, a Smaragd Buddha templomát és a Fekvő Buddhát, ami legalább olyan látványos volt. Gyönyörű szobrok sorakoznak egymás mellett, egyedülálló építészeti stílusnak lehettünk a szemtanui. Ezekről a nevezetességekről sokat lehet olvasni, itt most nem részletezném, inkább az ott készült fotókat mutatom meg.

Fekvő Buddha szobor
Buddha szobrok

KRABI- a fenséges tengerpartok idilli turistaparadicsoma

Peace Laguna Resort *****

A Peace Laguna Resort***** nevű álomszép szállodában szálltunk meg lenyűgöző trópusi környezetben, rövid sétára az Ao Nang Beach- től, amely jellegzetes a gyönyörű fehér homokos partvonaláról és az áttetsző türkizkék vizéről, ami harmonikus környezettel fogadja   az utazókat. Emellett kiválló átszállási pont csónakos kirándulásokhoz, sziget túrákhoz. Krabi tökéletesen megfelel a pihenni vágyóknak, káprázatos, híres szigetekre lehet innen eljutni Long Tail botokkal. Ezt sem hagyhattuk ki, így szétnéztünk a békés Phi- phi szigeteken is, búvárkodásra is volt lehetőségünk. Megcsodálhattuk a világhírű James Bond szigetet, eredeti nevén a Koh Khao Phing Kan szigetet is, több kis szigetet néztünk meg (Poda, stb.), kellemesen teltek itt a napjaink.

Krabi
Ao Nang Beach

Legközelebb a lenyűgöző Tigris Barlang Templomba (Tiger Cave Temple) látogattunk el tuk- tukkal. Badár Sándor barátunk ötlete volt ez a kirándulás. Ez egy ősi, világhírű buddhista templom, ahová csak gyalogosan lehet feljutni, 1260 lépcsőfok vezet fel, amelyek egyenként legalább 30 cm magasak, mivel elég nagyokat kell lépni, a hosszú lábúak előnyt élvezhetnek. A hegy tetején hatalmas Arany Buddha szobor található, emellett több Buddha szobrot és tigrismancs lenyomatot is láthattunk. A hegy lábánál sok kis majom mászkál, vigyázni kell velük, mert elég szemtelenek és szeretik ellopni a kaját. Állandóan a jégkrémünket lesték és ott ólálkodtak mellettünk. Mivel ez egy szent hely, az egész túrát hosszú, lábakat és vállakat takaró ruhában kellett megteni, fentebb az utolsó lépcsőfokokat pedig már cipő nélkül kellett végigsétálni. Ugyanilyen öltözék volt elfogadott a Bangkokban megtekintett szent helyek eseténél is. Nem túl kellemes beöltözve sétálgatni 38 fokos fülledt melegben. Fent pompás látvány és kilátás fogadott minket, ez a festői panoráma biztosan kárpótolja az elfáradt túrázókat is. Csak azt sajnáljuk, hogy többször nem másztunk fel ide szétnézni. A bejárat mellett szép ékszereket és helyi ruhákat lehet vásárolni, be is szereztünk ezekből néhányat.

Tigris Barlang Temploma bejárat
Tigris Barlang Temploma
Thaiföldi ékszer

Egyik este szerettünk volna beülni egy zenés bárba koktélozni, be is tértünk az első helyre, ahonnan nekünk tetsző zeneszót hallottunk. Errefel váratlanul nőknek álcázott férfiak tapadtak rá mindenkire, mint a mágnes! Alig tudtunk elmenekülni! Miután sikerült megszökni innen, azonnal rátaláltunk egy hangulatos bárra, itt nagyon jól éreztük magunkat, zenészek és gyünyörű hangú énekesek szórakoztattak minket.

Krabi

Thaiföldön te is egyedülálló, egzozikus utazási élményekkel lehetsz gazdagabb, nem érdemes kihagyni! Itt mindenki találhat magának kedvérevaló programot. Változatos lehetőségek tárházával ékeskedik. Kiválló úti célpont lehet nemcsak nászutasoknak, hanem csoportoknak és egyedül utazóknak is.

Élményekben gazdag utazásunkat ezúttal a Fireflies vezetőségének köszönhetjük, akik minden évben luxus nyaralással jutalmazzák a jól teljesítő munkatársakat.

Ignáth- Rémiás Flóra

Értékeld a bejegyzést

Értékeléshez be kell jelentkezni.