Utazási élménybeszámoló

Nyaralás Görögországban, Paraliától az Olymposig

Nyaralás

Az idei nagy kikapcsolódásunk szervezéséhez kicsit későn kezdtünk hozzá. Ez alatt sajnos az értendő, hogy bár elméletben mindketten tudtuk, hova szeretnénk menni, a tettekig sajnos az utazást megelőző 2-3 hétig nem jutottunk el.

Aki már szervezett nyaralást, az tudja, hogy az ilyesmit hónapokkal előtte illik abszolválni, különben könnyen szállás nélkül találja magát az ember. Vagy vese nélkül, ami a ráfordítás mértékét illeti.

Uticélnak Görögországot néztük ki, amely történelmi látványosságával és remek üdülési, kirándulási lehetőségeivel, természeti adottságaival kiváló választásnak tűnt. Azt találtuk ki, hogy autóval tudjuk le az utat, hogy azzal kedvünkre fedezhessük fel a Paralia partvidék közeli és nem is olyan távoli környékét.

A Fireflies most sem hagyott cserben és sikerült szállást találni Parelini Skotina partján egy Hotel Sintrivanis nevű apartmanszállodában, az időpont pedig szeptember első fele, ami erőteljes utószezon, aminek pozitív hatásait élvezhettük a túristák kevés számát tekintve, az esetleges negatívokból pedig szerencsésen kimaradtunk, vagyis végig gyönyörű szép idő volt.

Az Út.

Az útvonal "megtervezésekor" a gyors haladás volt a fő szempont és a tervek, miszerint végig pályán döngetünk majd, beváltak. Az út cca 1100km Szerbián és Észak-Macedónián át a hotelig, ami nem kevés, de még nem is kezelhetetlen távolság, pár megállóval 12 óra alatt simán kivitelezhető.

Reggel természetesen nem sikerült korán elkészülni mindennel, így a pénteki, délelőtt 10 órára tervezett indulás hasonlóan kései érkezésbe torkollott. A parkolóban levő autók száma arról árulkodott, hogy a szállodában érezhetően kevés vendég tartózkodik az utószezonnak köszönhetően. A bár még nyitva volt, viszont sajnos a személyzet nem tudott rólunk, vagy csak simán nem számítottak már ránk olyan későn, így némi telefonálást és keresgélést követően jutottunk csak hozzá jól megérdemelt apartmanunkhoz. Hozzáteszem, nem volt semmi félreértés, szimplán az apartman épület és a szálloda között levő bárban nem tudtak az érkezésünkről. A szálloda ügyeletese képben volt.

A Szállás és környéke

A szállás egy szállodából, a mellette levő apartman épületből és a közötte elhelyezkedő bár/medence részből állt. Nem volt vele semmi különösebb gond, azon kívül, hogy a kevés vendégra való tekintettel az étterem már igencsak takarékon működött. Első nap ettünk ott, de igazából a régi törvény, miszerint enni csak ott, ahol sokan vannak, ismét igazolást nyert. Második naptól már nyitva sem volt a hely.

A szállás

Szerencsére ez nem jelentett problémát, mert a környéken rengeteg barátságos és jó éttermet találtunk, ahol a konyha is megfelelően pörgős volt, lévén a jelen levő vengédek oda gyűltek éjaszkánként... :D

A közvetlen közelben Leptokarya található, ami egy kicsit nyüzsgőbb, sok étteremmel, bolttal, több szórakozási lehetőséggel bíró kis városka, autóval körülbelül 5 percnyire van a Skotinastól.

A másik irányba haladva megnézhetjük a Platamon erődöt, ami egy kis hegyen található, sőt mi több, a hegy alatt levő alagúton át rövidítve el lehet jutni Platamon településre, ahol szintén sok bolt, étterem és egyéb lehetőségek várnak. Ha esetleg az önkiszolgáló mosoda a cél, akkor most szólok, szombaton csak reggel van nyitva... :D Tapasztalat.

Látvány a Platamon erődből
Az erődben

Említettem az alagutat....a bejárata egy kicsit trükkösen tárul elénk, ugyanis a hegy lábában található bárból nyílik, mi is csak kiváncsiságból találtuk meg. Jó hír, hogy kerékpárral is simán járható, ha átlavírozzuk a gépet az asztalok, székek között. Senkinek nem lesz ellenvetése, úgyhogy csak nyugodtan.

Paralia Katerini

Katerini Paralia partszakasza körülbelül 40 km -re található. Nyüzsgő, utószezonban is zsúfolt, komoly éjszakai élettel bíró hely ez, ahova többször is visszatértünk nézelődési, ajándékvásárlási és étkezési célzattal.

Ha valaki erre jár és jó éttermet keres, mindenképpen meg kel említenem a Struga nevezetű éttermet ahol nem csak a kiszolgálás különösen kedves, de az ételek is nagyon finomak. Mi második nap itt kötötünk ki és annyira tetszett, hogy  számos alkalommal itt fejeztük be az adott  nap kulináris részét...

Paralia Katerini éjjel

Thesszaloniki

A 130 km -re levő Thesszaloniki meglátogatására egy egész napot szántunk. Gyengébb idegrendszerűeknek autóval nem ajánlott, a közlekedést a mediterrán őskáosz jellemzi. Ezzel erről szerintem mindent elmondtam.

A gazdag történelmi múltú kikötővárosban számos látnivaló vár ránk a kikőtőn át a különféle múzeumokig, várakig. A teljesség igénye nélkül gyalogoltunk körbe és amit egy nap alatt kényelmesen meg lehetett, azt megnéztük.

Kilátás a Fehér toronyból
Templom

Dion

Dion, az istenek városa ókori vallási központ volt. Az Olympos lábánál levő városra szintén érdemes egy fél napot rászánni. Maga az ókori Dion egy régészeti ásatás formájában tekinthető meg, az előkerült leletek egy részét pedig a városban levő műzeumban állították ki.

Lelet

Meteórák

A világhírű, sziklák tetejére épült kolostorkomplexum jó két órás autóutra volt. Sajnos elkövettük azt a hibát, hogy nem indultunk elég korán, így az aznap elérhető kolostorok megtekintésére leginkább a "hajsza az idővel" kifejezés illik.  A napjainkban látogatható 6 kolostor nyitvatartását mindenképpen érdemes előző nap megnézni és ennek tükrében tervezni az utazást. A látvány lélegzetelállító. Manapság a kolostorok környéke autóval közelíthető meg, de minden kolostorba sziklába vájt lépcsőkön, hidakon át lehet eljutni, ami önmagában is egy élmén, a látvány a kolostorokra, valamint a kolostorokból valami egészen elképesztő.

Egy Meteóra kolostor
Mi
Kolostor

Olympos

Nyaralóként, ha már a környéken vagyunk, automatikusan adja magát egy túra az Olymposra. Nekünk ez úgy sikerült, hogy Litochoro városon át autóval elmentünk Prionia állomásig, ahol a gépet egy parkolóban hagyva gyalog nekiindultunk a hegynek, lássuk meddig jutunk alapon. A 2000m magasságban levő "A" túristaházig sikerült eljutni. A túrát sokan alábecsülik, köztük mi is. Nem szabad. Szerencsére legalább sportcipővel, hosszúnadrággal készültünk, ami sok, strandpapucsban csetlő-botló társunkról nem mondható el. A túra útvonala nem könnyű, de nem is vészes. A hosszú nadrág és pulóver szükségessége az "A" bázis környékén válik egyértelművé a szintkülönbség miatti lehűlésnek köszönhetően.  A bázison van lehetőség alvásra, ha valaki szeretne feljutni a csúcsra, akkor érdemes két napban és egy, a bázison eltöltött éjszakában gondolkodni.

Mi ezt nem terveztük, úgyhogy innen visszafordultunk és sötétedésre le is értünk Litichoroba, ahol egy finom vacsora várt ránk. Abban mindenesetre megállapodtunk, hogy alkalomadtán visszatérünk és abszolváljuk a teljes távot.

"A" bázis

Útközben

Értékeld a bejegyzést

Értékeléshez be kell jelentkezni.